|
Free & Members Questy | |
member Questy: www.scaperune_memquesty.wbs.cz
FREE QUESTY
Jméno |
Obtížnost |
Délka |
Cook's assistant |
Velmi lehký |
Velmi krátký |
Sheep shearer |
Velmi lehký |
Velmi krátký |
Black knight's fortress |
Střední |
Středně dlouhý |
Demon slayer |
Střední |
Dlouhý |
Doric's quest |
Lehký |
Krátký |
Dragon slayer |
Těžký |
Dlouhý - Velmi dlouhý |
Vampire slayer |
Střední |
Krátký |
Ernest the chicken |
Lehký - Střední |
Dlouhý |
Romeo and Juliet |
Lehký |
Střední - Dlouhý |
Goblin diplomacy |
Lehký |
Střední - Dlouhý |
Imp catcher |
Lehký |
Krátký - Střední |
Rune mysteries |
Lehký |
Krátký - Střední |
The knight's sword |
Střední |
Dlouhý |
Shield of Arrav |
Lehký |
Středně dlouhý |
Pirate's tresure |
Lehký |
Středně dlouhý |
Witch's potion |
Lehký |
Krátký - Střední |
Prince Ali rescue |
Lehký |
Středně dlouhý |
Tabulka ( by magion33 )
cook's asistent
tento úkol je určen pro všechny hráče a je klasifikován jako snadný úkol pro začátečníky
Požadavky: 10 gp
Odměna: 1 questpoint 300xp do dovednosti Cooking právo používat sporák v zámecké kuchyni
Poznámka: Toto je první quest, který doporučuji v ostatních příručkách a proto jsou v návodu vysvětlovány některé základní věci, týkající se řešení úkolů všeobecně.
Návod
Vybavení: kbelík (bucket) a hrnec (pot)
Tyto předměty jsou součástí počáteční výbavy. Pokud už je nemáte, snadno najdete další přímo v kuchyni nebo poblíž.
Úkol (quest) dostanete přidělen, když si promluvíte s kuchařem (Cook) v kuchyni v zámku Lumbridge. Kuchyně se nachází v jižní části přízemí zámku (viz mapka pod tímto odstavcem). To, že je v tomto místě možné začít nějaký úkol, je na minimapě v herním rozhraní označeno ikonkou modré hvězdy v bílém kroužku (viz obrázek na začátku tohoto odstavce).
Kuchaře najdete snadno, je to ten chlápek v bílé zástěře a kuchařské čepici. Když na něj najedete myší, objeví se vám v levém horním rohu hlavního herního okna možnost "Talk to Cook".
Jak můžete vidět na obrázku, kromě kuchaře najdete v kuchyni na stole hrnec a v podlaze jsou padací dvířka vedoucí do sklepení, kde lze vedle dalších věcí (kožené boty) najít i kbelík. Klikněte tedy na kuchaře a zahajte rozhovor. Pokud je kolem moc lidí a nedaří se vám kuchaře zaměřit, klepněte na něj pravým tlačítkem a z kontextové nabídky vyberte "Talk to Cook". V okně zpráv se vám objeví následující text:
Odklepněte zprávu kliknutím na "click here to continue" a objeví se vám nabídka vašich možných reakcí. Vyberte tu první - "What`s wrong?" a odklikejte následující zprávy, kde se dozvíte, že vévoda má narozeniny a že kuchař má udělat koláč na večerní oslavu, ale zapomněl si koupit potřebné ingredience. Nakonec vás požádá o pomoc. Vyberte opět první možnost - "Yes, I`ll help you." - a kuchař vám řekne, že potřebuje mléko (milk), vejce (egg) a mouku (flour). Tím je úvodní rozhovor u konce a vy můžete začít s "nákupy". Když si po tomto rozhovoru zkotrolujete svůj panel úkolů (Quest Journal), zjistíte, že název úkolu Cook`s Assistant změnil barvu z červené na žlutou.
Žlutou barvou jsou v seznamu úkolů označeny ty, které vám byly zadány, ale nejsou ještě dokončené (hotové úkoly jsou označeny zeleně). Když si na takový název nedokončeného úkolu kliknete, otevře se vám denník úkolu, kde se můžete dočíst, co už máte hotovo a co ještě máte udělat (ale jen to, o čem zatím víte). Když tedy v tomto okamžiku klepnete na název úkolu Cook`s Assistant, dostanete následující informaci:
Takže se do toho pusťte. Vezměte si kbelík (bucket) a hrnec (pot) a jděte ze zámku na východ přes most, pak zahněte na sever a jděte po cestě dokud neuvidíte napravo velkou ohradu s krávami (viz mapka na začátku). Vejděte do ohrady a sledujte západní plot směrem k severu. Po pár krocích byste měli narazit na krávu, připoutanou ke kolíku v zemi. Když na ní najedete kurzorem, objeví se vám možnost "milk dairy cow" (podoj krávu). Klikněte na ní a pokud máte v batohu prázdný kbelík (bucket), tak ho tímto naplníte mlékem. Původně se krávy dojily použitím kyblíku na jakoukoliv krávu (kromě undead, těm už dávno upadly vemena), ale vzhledem k praktické nemožnosti se k nějakému dojení vůbec dostat kvůli zabijákům krav, zavedl Jagex nedávno speciální jednoučelové mléčné krávy (dairy cow) a umístil do každého stáda v RS jednu. Bohužel zároveň odstranil možnost podojit libovolnou krávu, takže pokud chcete mléko, musíte najít tuto jednu konkrétní (naštěstí je přivázaná nakrátko, takže pokud víte kde je, najdete ji tam vždy).
Jakmile máte mléko, vyjděte ven z ohrady z krávami a dejte se dál po cestě na sever, až přijdete ke kuřecí farmě (viz mapka). Tady seberte vejce (objevují se na místech dle náčrtku dole). Dojděte si k jednomu, počkejte, až se objeví a rychle ho seberte (než to udělá někdo jiný).
Až seberete vejce, opusťte kuřecí farmu a vraťte se kousek na jih k malému můstku, který přejděte a jděte dál po silnici na západ, dokud nedojdete k mlýnu a poli s obilím (viz mapka). Nejprve jděte na pole a nasbírejte si nějaké klasy (Pick wheat). Tím získáte zrní (grain) a můžete se vydat do mlýna. Ve mlýně vylezte po žebříku až úplně nahoru (ve středním patře vede žebřík na obě strany, musíte zvolit "climb up", abyste vylezli nahoru) a použijte zrní na násypku ("use grain with hopper").
Měla by se vám v okně zpráv objevit věta "You put the grain in the hopper". Na stejném patře jsou také takové páky, když na ně najedete myší, Objeví se v levém horním rohu hlavního okna "Operate Hopper controls". Klikněte na páky a vaše postave je posune nahoru a zase dolu a v okně zpráv byste měli dostat zprávu "You operate the hopper. The grain slides down the chute". Tím jste spustili zrní dolů k mlýnskému kameni a můžete tedy slézt zpátky do přízemí a nabrat si ze zásobníku dole hotovou mouku. To uděláte tak, že si v inventáři označíte prázdný hrnec (use pot with ...) a kliknete na výsypku (flour bin) uprostřed místnosti. V okně zráv se objeví věta "You fill a pot with the last of the flour in the bin" a v hrnci v invetoráři se objeví ta mouka. Tím máte vše, pro co vás kuchař poslal. Můžete si to zkotrolovat v denníku úkolu:
Jděte zpět ke kuchaři a promluvte si s ním. Vaše postava mu předá požadované ingredience (a tím přijdete o ten kbelík a hrnec) a kuchař bude mít najednou o moc lepší den. Tím je váš úkol u konce a vaše postava obdrží odměnu: nějaké zkušenosti do dovednosti vaření a 1 quest point (quest points - čili body za splněné úkoly, jsou měřítkem vaší zdatnosti jako dobrodruha a pokud jich budete mít málo, nebudou vám nabídnuty některé pokročilejší úkoly - z úkolů pro neplatící hráče se to ale týká jen úkolů Black knight`s fortress a Dragon Slayer). Odměna nic moc, ale co jste čekali od tak jednoduchého úkolu?
Sheep Shearer
Zadavatel: farmář Fred v Lumbridge
Předmět: nůžky na stříhání ovci (shear), který se dá sehnat v obchodě (general store)
Zisk: 60 gp a 150 XP crafting
Zajděte za Fredem, který potřebuje pomoc s výrobou 20 klubíček vln. Předtím si kupte v obchodě nůžky na stříhání vln a pak se vrhněte na ovce. Nastříhejte 20 vln, pak běžte na hrad Lumbridge, ve druhém patře najdete kolovrátek, kde použijte všech 20 vln na tento stroj. Postupně tak získáte požadovaný počet klubíček, které odneste Fredovi.
Black knight's Fortress
Požadavky: 12 quest pointů
Zadavatel: Rytíř Amik Varze, který se nachází v západní věži, druhém patře faladorského White castle.
Předměty: Bronzová med helma, iron chainbody a cabbage (kapusta)
Zisk: 3 quest pointy, 2500 gp
Kde vzít předměty: Bronzová med helma - lze vyrobit z jednoho bronze baru, nebo zakoupit v helm shop – například v Barbarian village, iron chainbody - lze vyrobit ze tří iron barů, nebo zakoupit v chainmail shopu na jihu Faladoru, cabbage - seženete například na poli u monastery, jen nesmí být z Draynor manor – proč se dozvíte později; vezměte si pro jistotu alespoň 5, kdybyste omyslem místo USE klikli na eat.
Promluvte s Amikem, řekněte mu „I seek for a quest“, pak že se smějete nebezpečí do obličeje – „I laugh in the face of danger“, pak „OK, I’ll do my best“ a vydejte se do pevnosti (s sebou do inventáře si také vezměte lepší brnění a meč). Máte zjistit co nejvíce informací o tajném plánu černých rytířů, kteří se chystají zaútočit na bílé jejich novou superzbraní a tu superzbraň zničit.
U pevnosti se dejte ke vchodu pro strážné, převlečení za jendoho z nich.
Před vámi bude místnůstka se žebříkem, do té se dostanete zatlačením na zeď (Push wall) a tam vylezte po žebříku, znova po žebříku nahoru na cimbuří (zde jsou již rytíři, kteří útočí pouze na lvly 66 a níž). Tam se vydejte k jedinému žebříku a slezte po něm dolů. V další části hradu projděte dveřmi a vylezte po žebříku, hned po vedlejším zase slezte. Jste u oltáře. Připravte se na boj se dvěma rytíři, kteří Vás poznají a zaútočí na Vás. Zabijte je nebo jděte rovnou k žebříku, po kterém slezte. Dostanete se do chodbičky, na jejíž konci je grill.
Tím si vyslechněte jejich tajný plán, chtějí vyrobit lektvar neviditelnosti a proniknout k bílým rytířům. Musí ale přidat speciální magické zelí z Draynor, jinak bude pětiletá práce čarodějnice v tahu – a to právě my chceme. Jakmile vyslechnete plán, vraťte se úplně na začátek do haly se strážci (kolem oltáře na cimbuří, přes žebříky až ke zdi). Musíte vejít do místnosti s rytíři a vylézt po žebříku. Zastaví Vás jeden strážce a zeptá se, jestli opravdu chcete vejít, protože rytíři zabijí každého, kdo tam vstoupí. Řekněte, že je Vám to fuk (kliknutím na druhou odpověď) a vevnitř rychle vběhněte na žebřík. Projděte chodbou, opět zatlačte na zeď. V místnosti je díra přímo nad kotlem, kam musíte umístit kapustu.
Dejte inventář a pravým (pokud zmáčknete levé, postava kapustu sní) tlačítkem na ni klikněte a zvolte “Use“ a klikněte na díru, čímž hodíte kapustu do kotle. Skutek je dokonán, rychle zdrhněte z hradu za bílými rytíři. Vše povíte Amikovi a on Vám za odměnu předá naditý měšec s 2500 gp.
Demon slayer
jedná se o středně obtížný úkol pro všechny hráče
Požadavky: žádné, doporučen combat lvl 15+
Odměna: 3 questpoints Silverlight (magický meč, který má proti démonům stejný účinek jako rune long sword)
Poznámky: Delritha dokáže zabít i postava s lvl 3 combatem, pokud se k němu přes dark wizardy dostane.
Návod
Vybavení: 25 bones, 1gp
Vezměte si 1gp a běžte do stanu na náměstí ve Varrocku. Promluvte si s cikánkou (Gypsy) a nechte si od ní věštit budoucnost ("Ok, here you go"). Cikánka si vezme 1gp a začne věštit. Obraz v křišťálové kouli ji ovšem poněkud vyvede z míry, budete ji muset trochu povzbudit ("Interesting. What does the Aaargh bit mean?", Who's Delrith?" a "How am I meant to fight a demon who can destroy cities?"). Právě jste se stal novým vyvoleným hrdinou, který má zabránit návratu mocného démona Delritha na tento svět. A měli byste sebou hodit, zdá se, že temní mágové už začali démona vyvolávat. Budete potřebovat kouzelný meč Silverlight a až se vám podaří zničit pozemské tělo démona, musíte pronést zaříkávání, které pošle jeho demonickou podstatu zpět do pekel. Vyptejte se cikánky, jak zní zaklínadlo ("What is the magical incanation") a dobře si ho zapamatujte, už vám ho víckrát neřekne (ale já vám ho pak zopakuju, až ho budete potřebovat). Pak se zeptejte, kde vzít Silverlight ("Where can I find Silverlight?"). Podle cikánky by ho měl mít potomek původního hrdiny, sir Prysin, dnes rytíř na králově dvoře. Když mu řeknete, že vás posílá cikánka Aris, určitě vám pomůže. Rozlučte se s cikánkou ("Ok thanks. I'll do my best to stop the demon.") a vyrazte na sever do královského hradu.
Pokoj sira Prysina se nachází v přízemí v jižní části západního křídla a sir Prysin se často zdržuje i v západní chodbě venku před svým pokojem. Povězte mu, že vás posílá Aris ("Gypsy Aris said I should come and talk to you") a požádejte ho o meč ("I need to find Silverlight" a "He's back and unfortunately I've got to deal with him"). Sir Prysin souhlasí, ale je tu malý problém. Silverlight je uzamčen ve speciální kazetě, k jejímuž otevření jsou potřeba tři různé klíče. Dalším vyptáváním ("And why is this a problem?") zjistíte, že sir Prysin dva klíče svěřil do opatrování spolehlivým lidem, kapitánu Rovinovi a kouzelníku Traibornovi a ten třetí si sice nechal, ale když ho po něm budete chtít ("Can you give me your key"), přizná se, že se mu podařilo upustit klíč do kanálu u kuchyně. Ale když mu donesete všechny tři klíče, rád vám silverlight vydá.
Takže začneme shánět klíče. Kapitán královské stráže Rovin sídlí ve druhém patře severozápadní věže a klíč vám bez problémů vydá ("Yes I know but this is important" a "There's a demon who wants to invade this city"). Klíč z kanálu získáte také bez větších problémů. Běžte do kuchyně v severovýchodním rohu hradu, vyjděte po schodech o patro výš a seberte tam bucket. Dole v kuchyni si ho použijte na dřez (sink), tím ho naplníte vodou. Pak běžte ven z hradu kuchyňskými dveřmi. Z venkovní strany zdi je na místě dřezu odpadní roura, vedoucí do kanálu (drain). Prozkoumejte kanál (search drain) a použijte na něj kýbl s vodou. Tím spláchnete klíč dolů do stok. Vraťte se do kuchyně a Vyjděte ven z hradu hlavními dveřmi. Zahněte doleva a opusťte areál východní alejí. Kousek na jih od konce aleje najdete poklop přístupu do stok (na minimapě je označen červeným vykřičníkem). Vlezte dovnitř zahněte doleva a pak doprava do dlouhé chodby, na jejímž konci najdete spláchnutý klíč. Máte na to asi 10 minut než klíč zmizí.
Pro získání posledního klíče si musíte vzít 25 normálních kostí a jít do prvního patra Wizards tower jižně od Draynoru. Tam vyhledejte wizarda Traiborna a řekněte si mu o klíč ("I need to get a key given to you by Sir Prysin" a "Well, have you got any keys knocking around?"). Traiborn vám klíč slíbí za dodávku 25 kostí, nutných pro seslání kouzla, přivolávajícího klíč z jeho magického "skladu". Sohlaste s tímto obchodem ("I'll get the bones for you") a promluvte si s ním ještě jednou. Tím mu předáte kosti, které máte momentálně u sebe. Když jejich počet dosáhne 25, dostanete od Traiborna jeho klíč od schránky k silverlightu.
Vraťte se do Varrocku, vemte si všechny 3 klíče a promluvte si se sirem Prysinem. Dostanete od něj magický meč silverlight. Ozbrojte se jím, vemte si jídlo a slušnou zbroj a pak jděte ven z Varrocku jižní branou. kousek vychodně od brány se nachází kruh kamenů, kde se několik temných kouzelníků snaží uvolnit démona Delritha z jeho kamenného vězení. Máte li slabší postavu, budete jimi napadeni a to na dálku. Zvedněte si combat alespoň na 15 nebo jděte na nějaký hodně obsazený svět, kde je velká šance, že budou všichni dark wizardi "obsazeni", hráči, kteří je zabíjejí kvůli runám a talismanům. Napadněte Delritha a dostaňte ho na nula hitpoints. Dejte si pozor, abyste v tom okamžiku nejedli, nesesílali kouzlo, neměnili prayer nebo nedali příkaz k pohybu. V tomto okamžiku se objeví v okně zpráv výběr zaříkání, ze kterých musíte vybrat to správné ("Carlem-Aber-Camerithum-Purchai-Gabindo"). Pokud vyberete špatně, Delrith zregeneruje. Pokud se vám podaří tento výběr zrušit bez seslání zaříkávání, bude Delrith zablokován a bude trvat několik minut než bude zase k dispozici. Vyberete-li správné zaříkání, bude Delrith definitivně vrácen zpět do kamene a váš úkol bude dokončen.
Doric`s Quest
úkol je určen pro všechny hráče a je to snadný úkol pro začátečníky
Požadavky: Žádné doporučeno lvl 15 mining
Odměna: * 1 questpoint * 180 gp * 1300 xp do dovednosti Mining * možnost používat Dorikovu kovárnu
Návod
Vybavení: 6 clay (hrnčířský jíl), 4 copper ore (měděná ruda), 2 iron ore (železná ruda)
Tento úkol je snadný a rychlý, sežeňte si potřebné suroviny - pokud mate mining alespoň 15, mužete si vše nadolovat sami, jinak si musíte iron ore od někoho koupit nebo vyžebrat (když řeknete, že potřebujete dva kousky na quest, často se někdo slituje). Všechno můžete natěžit buď v dole poblíž Rimmingtonu nebo v severní části trpasličího dolu (Dwarven mine).
Úkol začíná i končí v Dorikově kovárně, kterou najdete, když z Faladoru vyjdete severní branou a na nejbližší křižovatce půjdete kousek dál západní cestou. Promluvte si s Dorikem a požádejte ho o povolení používat jeho kovárnu ("I wanted to use your anvils"). Dorik vám řekne, že pokud mu obstaráte nějaký materiál, tak vám něco málo zaplatí a povolí vám používat zařízení v jeho kovárně. Přitakejte mu ("Yes, I will get you materials") a dozvíte se, že bude chtít 6 hromádek jílu, 4 kusy měděné a 2 kusy železné rudy.
Máte-li všechnu požadovanou rudu, promluvte si s Dorikem ještě jednou, on vám zaplatí slíbených 180gp a tím je úkol dokončen.
The Restless Ghost
Start: Father Aereck v Lumbridgeském kostele
Aereck vám řekne o duchovi, který straší na hřbitově, úkolem pro hrdiny je tento problém vyřešit. Ducha najdete v malé kryptě na hřbitově kousek od kostela. Pokuste se promluvit s duchem, ale neporozumíte mu, zajděte za Aereckem a ten vám řekne, že je nutné mít Ghostspeak amulet. Tento amulet vám na požádání dá father Urhney.
Father Urhney se nachází v lumbridgských bažinách (viz. červená šipka), od něho dostanete požadovaný amulet. Běžte s nasazeným amuletem za duchem a ten vám poví, že mu někdo ukradl lebku a musíte ji navrátit zpět do jeho krypty. Běžte do Wizard Tower, ve sklepě se Seridorem je místnost kde na zemi leží lebka, seberte ji a objeví se 13 lvl skeleton, zabte ho a lebku odneste zpět do krypty, kde je uložte.
Dragon Slayer
jedná se o obtížný úkol pro všechny hráče. Vlastně je to nejobtížnější quest, který mohou absolvovat i neplatící hráči.
Požadavky: členství v Champions guild (tj. alespoň 32 quest points) schopnost zabít lvl 83 draka
Odměna: 2 questpoints 18 650xp do skilu Strenght 18 650xp do skilu Defence nebo Attack (údajně podle stylu, kterým zabijete draka) přístup do Oziachova obchodu s rune plate body a green dragon leather body brněním právo nosit tato dvě brnění.
Poznámka: Tento návod se teprve připravuje, omluvte sníženou kvalitu textu a chybějící obrázky.
Návod
Vybavení: Wizard Mind Bomb ale, silk, lobster pot, unfired bowl, 2000gp, 3 planks, 90 steel nails, hammer, runy na kouzlo telegrab nebo 10 000gp, jídlo a další vybavení nutné k zabití draka, lesser démona a hromady dalších "slabších" monster
Poznámky k vybavení: * Wizard mind bomb dostanete koupit v hostinci ve Faladoru, membeři i v Burthorpe a na dalších místech, navíc si ho mohou uvařit sami. * Silk se prodává v Al-Kharidu u stánku na severu města nebo v obchodu s oděvy ve Varrocku. Membeři si ho opět mohou sehnat i jinde, například koupit nebo ukrást u stánku na trhu v Ardougne. * Lobster pot seženete v rybářských potřebách v Port Sarimu, membeři také v Catherby a ve fishing guild. * Unfired bowl nejlépe seženete tak, že si ho sami uděláte. Nakopejte si clay (v Rimmingtonu nebo Dwarven mine, crafteři mohou i v crafting guild), namočte ho (použijte na něj bucket nebo jug s vodou) a použijte na hrnčířský kruh (jeden máte "po cestě" v Barbarians village, crafteři mají vše na jednom místě v crafting guild). * planks (prkna) najdete ve wildu na hřbitově a poblíž haunted house severně od chaos temple. Membeři to mají snadnější, protože prkna respavnují zvenku u severní zdi barbarian outpostu a je možné je koupit v Morttonu v general shopu, kdo tam má přístup) * Oproti RSC je tu změna, není nutné mít lvl 33 magic na kouzlo telegrab, příslušný díl mapy je možné od goblina ve vězení i koupit za 10 000gp. * na závěrečný souboj je třeba jídlo pokud možno vysokolevelové a sežratelné jedním klikem. Tedy ryby. Pro free hráče swordíky nebo lobstery, pro membery doporučuji sharky. * zbroj - tady se trochu tluče požadavek na co nejlepší vybavení s tím, že musíte počítat se smrtí jako se zcela pravděpodobným faktem, tedy alespoň ti hráči, jejichž prayer lvl je menší než 43. Elvarg je skutečně silný protivník a nedá svůj život vůbec lacino. Navíc rangeři si musí uvědomit, že musí bojovat se štítem. to je velká nevýhoda pro free rangery, kde je jedinou jednoruční zbraní kuše a navíc jen s obyčejnými šipkami, což není právě nejideálnější zbraň proti drakovi. Memberům doporučuji nakoupit vrhací sekery nebo nože. Vřele nedoporučuji používat luk, pokud totiž budete do Elvarga střílet zdálky, tak se před vámi "uklidí" někam do rohu a když nebude mít vaše postava "volný výhled", tak si popoběhne do středu místnosti a bez štítu zemře při prvním Elvargově útoku. Sice se vám to může podařit "uhlídat", ale riziko je velmi vysoké. * další výbava - používáte-li prayer, pak membeři by si rozhodně měli vzít 2-4 dávky prayer restore potion. Naopak nemá smysl si brát antifire potion nebo otrávenou zbraň. To by představovalo už příliš velkou výhodu memberů proti free hráčům a proto to na Elvarga neplatí. Member rangeři určitě ocení alespoň jednu dávku range potion. Hrači, kteří nepoužívají prayer, určitě ocení i potiony pro zesílení bojových statistik - free hrači strenght potion a membeři celý superset, super defence bude užitečná i rangerům a mágům. * záchranný teleport - nebezpečí smrti je v Elvargově kobce velmi reálné, naštěstí se dá schovat u stěn. Ovšem cesta ven není zrovna bezpečná, takže mít možnost se teleportovat může být velmi užitečná. * bodyguard/nosič - velmi užitečné zejména na free, kde je k dispozici slabší vybavení a hlavně slabší jídlo. Pokud je to někdo, kdo už quest splnil, nemůže sice dovnitř k drakovi, ale může "čistit" chodbu před klecí od silných skeletonů a doplnit vám zásobu jídla, když si pro ni skočíte od Elvarga ven. Lepší je ovšem si najít pár společníků, kteří zrovna dragon slayer dělají a do drakovy kobky jít společně. Pak se můžete na drakovi střídat a takoví společníci mohou i sebrat "ztracenou" výbavu, pokud se někomu náhodou podaří zemřít. V takové skupině se postupuje tak, aby draka zabíjeli nejprve nejslabší členové skupiny (ti se pak po dokončení questu vrátí do chodby jako bodyguardi a donesou potraviny pro ty silnější). Nejsilnější člen skupiny to pak už musí zvládnout sám.
Tento quest zahajíte uvnitř champions guild (jihozápadně od jižní brány do Varrocku), když si promluvíte s guild masterem a vyberete volbu "Do you know where I could get a Rune platemail body?". Guild master vás pošle za Oziachem, který bydlí v malém domečku poblíž Edgeville (viz mapka). Ale rovnou se vám dostane varování, že Oziach je divný pavouk a že své zboží neprodá jen tak někomu.
Vezměte si wizard mind bomb ale, silk, lobster pot a unfired bowl (nebo soft clay) a běžte do barbarians village (tady si můžete udělat ze soft clay unfired bowl). Odtud pokračujte na sever, ale před Edgweville uhněte na západ do úzké "uličky" vedoucí na sever mezi útesem a západní zdí Edgeville. Na konci najdete Oziachovu chaloupku, vstupte a dejte se s ním do řeči ("Can you sell me some Rune plate mail?" a "The guildmaster of the Champions' Guild told me"). Oziach ale trvá na tom, že prodá své brnění jenom tomu, kdo prokáže, že je skutečný hrdina, členství v champions guild mu nestačí. Když se ho zeptáte, jak to prokázat ("So how am I meant to prove that?"), pošle vás Oziach na ostrov Crandor zabít draka Elvarga. Pořádně se Oziacha vyptejte na podrobnosti ("And will I need anything to defeat this dragon?", "where can I get an antidragon shield?", "So where can I find this dragon?", "Where is the first piece of map?", "Where is the second piece of map?" a "Where is the third piece of map?"). Dozvíte se, že potřebujete speciální štít, chránící proti dračímu ohnivému dechu. Jeden takový antidragon shield by měl mít vévoda z Lumbridge. Dál potřebujete loď, zkušeného lodníka a námořní mapu s cestou na Crandor Isle. Jediná mapa, o které Oziach ví, byla před časem rozdělena na tři díly. První se nalézá v držení bláznivého kouzelníka Melzara (a Oziach vám dá klíč k bludišti, ve kterém Melzar žije). Druhý kousek mapy je neznámo kde, možná byste se mohli něco dovědět od Orakula, které sídlí na vrcholu ledové hory. Třetí kousek mapy byl ukraden potulným goblinem. To jsou všechny informace, které můžete od Oziacha získat, takže se s ním rozlučte ("Ok, I'll try and get everything together") a vyrazte shánět potřebné věci.
Vraťte se podél útesu do barbarians village až na cestu, vedoucí do Faladoru. Odtud vyrazte na severozápad a vyšplhejte nahoru na Ice mountain za orákulem (Oracle). Optejte se slušně na mapku ("I seek a piece of the map of the isle of Crandor") a dostane se vám hádanky jako odpovědi. Zanechte orákulum jeho vidinám a jděte na jih ledové hory ke vstupu do trpasličích dolů (dwarven mine). Vstupte dovnitř (padací dvířka ve dvoře) a dojděte si pro váš první kousek mapy. Sledujte koleje kousek na jih a od první odbočky na východ. Až se koleje za chvilku stočí zase na jih, tak se na ně vykašlete a vydejte na severovýchod, kde na minimapě uvidíte oddělenou místnost. Máte-li potřebné předměty podle hádanky od orákula, podaří se vám dveře otevřít a v truhličce najdete jeden z hledaných dílů mapy.
Teď běžte do Faladoru. Pokud chcete, můžete se stavit ve vesnici goblinů a poptat se generálů na gobliního zloděje ("I've heard that one of your number has got hold of part of map"), ale tento krok se dá přeskočit. Dozvíte se stejně jenom, že goblin Wormbrain je vyhlášený zloděj, momentálně sedí ve vězení v Port Sarimu a nikomu nikde rozhodně nechybí. Ve Faladoru si uložte do banky díl mapy a vemte si klíč (maze key) od Oziacha a vybavení pro boj se hromadou nepřátel. Potíže budou jen s posledními dvěma, kouzelníkem Melzarem (lvl 43) a s Lesser démonem (lvl 82), kterého si chová jako "strážce pokladu". Melzarovo bludiště se nachází jižně od crafting guild (viz mapka). Použijte maze key na vstupní dveře a začněte zabíjet krysy (lvl 6). Učelem je získat červený klíč na otevření dalších dveří. Zkuste nejprve ty v jihozápadním koutě, krysa s klíčem se většinou nachází právě tam. Až získáte klíč, všimněte si dveří ve stěnách vstupní haly. Většina z nich má na horní hraně červený proužek - to jsou dveře, které lze otevřít získaným červeným klíčem. Při otevření dveří se ovšem klíč zničí, takže je nutné si pokud možno vybrat ty jedny jediné správné. Ostatní cesty vedou, dříve či později, k opuštění bludiště jedním z nouzových východů a musíte pak začít znovu od začátku. V přízemí jsou správné dveře ty nejsevernější v západní stěně (pro jistou se podívejte na příslušnou mapičku níže. Vyšplhejte o patro výš a tam si to rozdejte s duchy (lvl 19). Získaným oranžovým klíčem otevřte druhé dveře od severu ve východní stěně. Vyšplhejte do nejvyššího patra a vymlaťte žlutý klíč z kostlivců (lvl 22). Tentokrát zvolte nejzápadnější dveře v jižní stěně a projděte kolem vnější stěny až k žebříku v jihovýchodním rohu. Sešlphejte dolů, najděte další žebřík, sešplhejte do přízemí, tam najděte další žebřík a sešplhejte do sklepa. Ocitnete se v malé komůrce se dvěma zombíky (lvl 24). Vymlaťe z nich modrý klíč a odejděte jedinými modrými dveřmi (těmi severnějšími). V malé místnůstce na konci krátké chodbičky najdete samotného "pána domu", šíleného kouzelníka Melzara (Melzar the mad, lvl 43). Zabít ho není žádný velký problém, jen si dejte pozor na jeho magii, ať vás nepromění na hlávku zelí :). Získaným fialovým klíčem otevřte severní dveře a připravte se na první těžký boj v tomto questu. Zlikvidujte lessera (lvl 82), z jeho popela si vyhrabte poslední zelený klíč a použijte ho na severní dveře (co je za nimi ta truhla). Otevřete truhlu, prohrabte ji a potěšte se z druhého kousku mapy.
Dejte si druhý kousek do banky a z banky si vemte 3 prkna (planks), 90 ocelových hřebíků (steel nails) a kladivo, 2000gp, runy na telegrab a věci na range attack (membeři mohou ale použít i halberd), nemusí to být nic světoborného, jdete zabít lvl 2 goblina. Pokud nedokážete zakouzlit telegrab, tak si místo run a věcí na boj vezměte 10000gp. Mužete si vzít i runy na teleport do Lumbridge, pokud to umíte. S těmito věcmi vyražte do Port Sarimu a navštivte místní vězení (jail), je to ta nejjižněji položená budova. Tady vyhledejte celu s goblinem Wormbrainem (je to ta rohová jihozápadní), goblina zabijte a telgrabem seberte posledni kousek mapy. Pokud neumíte telegrab, klikněte na Wormbraina pravým tlačítkem, zvolte "TALK TO" a pomocí voleb "I suppose I could pay you for the map piece..." a "Alright then, 10,000 it is." si od něj mapu za udaný obnos zakupte. Z vězení jděte na jižní molo (vede na západ od obchodu s potravinami). Tam najdete chlápka jménem Klarense, hrdého majitele poblíž kotvícího vraku jménem Lady Lumbridge. Svou loď vám s radostí přenechá za pouhých 2000gp i s plavčíkem a velkou dírou v boku ("I don't suppose I could buy it?" a "Yep, sounds good."). Můžete se ho i ještě zeptat (v dalším rozhovoru), co je potřeba na opravu ("So, what needs fixing on this ship?"), ale není to ve skutečnosti potřeba. Běžte do lodi, slezte do podpalubí a použijte jedno z prken na díru v boku. No jedno prkno nestačí, takže použijte postupně i zbývající dvě. Tím je loď opravená a je nejvyšší čas zahájit konečné přípravy na vyplutí.
Přesuňte se do Lumbridge, vyhledejte vévodu (je v prvním patře, v pokoji uprostřed), požádejte ho o štít ("I seek a shield that will protect me from dragon breath") a on vám ho velmi rád a zdarma vydá. Protože o něj v případě úmrtí přijdete, doporučuji si vzít hned alepoň tři a ušetřit si tak cestu (na druhou stranu, když umřete, ocitnete se pravděpodobně v Lumbridge, takže tolik kroků zase neušetříte). Normálně štít odložte na zem, požádejte vévodu o další štít a pak ten (ty) původní zase zvedněte. Vévoda vám dá další štít jen pokud nemate žádny ani u sebe ani v bance. Z Lumbridge si dojděte do Draynor village a tam si nejprve zkompletujte mapu (použijte jeden díl na druhý) a pak ji doneste ke starému Nedovi (první domek u cesty severně od banky). Zeptejte se ho, zda vás odveze na Crandor isle ("You're a sailor? Could you take me to Isle of Crandor?"), Ned si od vás vezme mapu a řekne, že na vás počká na lodi. Vezměte si výbavu na boj s drakem a pokud nemáte teleport, ještě 30gp na loď zpátky (ale můžete si je vydělat i na ostrově, například sběrem banánů) a dopravte se na Lady Lumbridge (pro zapomětlivé, to je vaše nová loď). Neda najdete v podpalubí, řekněte mu, ať vyrazí ("Yep, lets go!"), a loď se konečně pohne.
Po ztroskotání na Crandoru vyjděte z lodi a vyšplhejte na vrcholek hory (viz trasa na mapce nahoře). Tam najdete vstup do jeskyně, chráněný dvěma lesser démony, kolem kterých jen proběhněte. Dole v jeskyni najdete nejprve slabé skeletony lvl 22 a za první zatáčkou pak v chodbě před dračí kobkou hlídají silní skeletoni lvl 45. Okolo nich taky jen proběhněte, ale ne do kobky s drakem. Pokračujte rovně, proběhněte skrz skupinku lesser démonů (vyberte si nějaký hodně plný svět, kde je velká šance, že lesseři budou "obsazeni"). Za lessery chodba končí stěnou, ve které najdete tajné dveře. Projděte jimi a jste v bezpečí uvnitř karamjanského vulkánu. Průchodem těmito dveřmi si zpřístupníte Crandor i po dokončení questu a hlavně odstraníte problém s opakovaným použitím lodi, pokud byste u draka zemřeli. Zkontrolujte si statistiky a zásoby, připadně si je skočte do některé banky doplnit. Je li vše v pořádku, zapněte si běh a nasaďte si štít. Projděte tajnými dveřmi a proběhněte přes lessery a skeletony do dračí kobky. Draka si vychutnejte (nebo naopak), jen si nezapomeňte kontrolovat zdraví (a pokud používate, tak i prayer). Dračí dech vám i se štítem bude udělovat až 8 hp zranění (naštěstí většinou méně) a i fyzický útok je velmi silný. Pokud se dostanete do situace, že se nestíháte léčit, neváhejte a schovejte se v ruinách zdí podél stěn, kam za vámi drak nemůže, a tam se najezte nebo počkejte, až drak odejde o kus dál od dveří nebo bude bojovat s někým jiným a skočte si ven do chodby od nosiče vyzvednout další várku jídla. Pokud nepoužíváte prayer, měla by vaše postava mít defence alespoň lvl 40 (a mít "alespoň" full addy armor). Primární bojový skil by měl být také alespoň 40, ale lépe přes 50. Celkový combat lvl doporučuji mít 45 nebo větší (pak můžete místa s kostlivci lvl 22 použít jako odpočinkovou zónu, kde můžete bezpečně obchodovat s nosiči). Podle mých zkušeností může tento quest udělat bez pomoci postava zhruba na úrovni 60 a větší, uživatelé prayeru už zhruba od od lvl 40, ale budou to mít o fous, aby draka zabili než jim dojde prayer, obzvlášť pak free rangeři. Jakmile draka zabijete, budete teleportováni ke skeletonům do chodby před dračí kobkou a tím bude váš úkol splněn. Je potřeba si dávát na tohle pozor, už jsem viděl dost lidí zabít draka a pak hned chcípnout díky skeletonům. Quest je tak sice splněn, ale zbytečná ztráta vybavení zamrzí.
Ještě vysvětlující poznámka k rewardu, zdá se, že odměna ve zkušenosti je variantní podle bojového stylu, který jste k zabití draka použili. Většinou dostanete odměnu do skilů strenght a defence. Ale jsou známy i případy, kdy hráč dostal odměnu do skilů attack a strenght, údajně se tak stane pokud zabijete draka s užitím defence stylu. Možná to někdy vyzkouším.
Vampire Slayer
Start: Morgan ve vesnici Draynor Village
Předměty: garlic (česnek je potřebný pokud máte slabší postavu), kladivo, dřevěný kolík, 12 gp
Po pokecu s Morganem se máte vydat za doktorem Harlowem, který ví, jak zabít upíra. Česnek můžete najít v poličce v Morganově domě. Dr. Harlow najdete v hospodě Blue Moon Inn, který se nachází ve Varrocku, kupte pivo a dejte mu to, budete mu muset dávat pivo a mluvit s nim, dokud vám nepředá dřevěný kolík.
Vydejte se do Draynoru a ve sklepení najdete rakev, otevřete ji a objeví se upír Draynor, kterého zabte, pokud v inventáři máte kladivo a kolík, tak po jeho zabití automatický provedete finální útok kolíkem do jeho srdce, které upíra konečně zabije.
Ernest The Chicken
jedná se o poměrně lehký úkol pro všechny hráče
Požadavky: žádné
Odměna: 4 questpoints 300 gp
Poznámky: Lze dělat společně s poslední fází Vampire Slayer questu a platící hráči se tu musí zastavit při plnění úkolu Holy Grail. Postavy s vyšším lvl woodcutting nejsou tolik napadány zdivočelými stromy v zahradě.
Návod
Vybavení: žádné, ale pár kousků jídla nemusí být k zahození
Quest začína rozmluvou s uplakanou Veronikou u vchodu na pozemek Draynor Manor. Veronika vás požádá, abyste došli dovnitř toho strašidelně vyhlížejícího domu a podívali se po jejím snoubenci Ernestovi. Před pár hodinami se tam vydal, optat se na cestu, a ještě se nevratil. Slibte jí pomoc ("Aha, sounds like a quest. I'll help") a běžte po cestě k domu. Nikde se nezastavujte, stromy sice vypadají nezdravě, ale přesto si žijí svojí vlastní formou existence. Vstupte hlavními dveřmi do domu, ty se za vámi okamžitě zavřou a navíc už zevnitř nepůjdou otevřít. Navšímejte si jich a vystupte po velkém schodišti o patro výš. kousek od vás směrem na západ bude malé točité schodiště, po kterém vystupte ještě o další patro výše. Tady najdete místost s podivným strojem, kuřetem a profesorem Oddensteinem. Promluvte si s profesorem a optejte se na Ernesta ("I am looking for a guy called Ernest"). Dozvíte se, že Ernest je tu s vámi, momentálně v podobě kuřete. Do této podoby ho proměnil ten divný stroj v rámci experimentu. Požadejte profesora, aby Ernesta proměnil zpět ("I'm glad Veronica didn't actually engaged to a chicken"), a ten si postěžuje, že stroj je nutné nejprve opravit. Ovšem odmontované součástky ukradli gremlini a schovali je někde v domě nebo blízkém okolí. Profesor potřebuje, abyste mu našli a přinesli pressure gauge (manometr), rubber tube (gumovou hadici) a oil can (olejničku).
Jděte o patro níž a když se porozhlédnete, uvídíte na minimapě červený bod v pokoji na jih od schodiště (musí se tam přes východní chodbu). Dojděte tam a vyzvedněte si fish food (krmení pro rybičky). V této části se vyskytují duchové, kteří mohou napadat slabší postavy, tak to vemte raději během. Pak se vraťte k velkému schodišti a sestupte do přízemí. Jděte dál na sever a ze severní chodby jděte na západ, do pokojů místní čarodejnice. Té si nevšímejte, ale opět se dívejte po červené tečce na minimapě. U čarodějnice v komoře najdete na zemi zelenou lahvičku s jedem (poison). Použijte jed na krmenií pro rybičky a získáte otravené krmení pro rybičky, které budete potřebovat později. Nyní opusťte místnosti patřící čarodejnici a projděte do knihovny (velká místnost na západ od vstupní haly). prohledejte knihovny uprostřed západní stěny a projdete tajným průchodem do nejzápadnější místnosti. V severozápadním rohu je žebřík dolů do sklepa, sešplhejte tam. Octnete se v bludišti, tvořeném dveřmi a pákami. Páky odemykají a zamykají dveře. Vaším úkolem je nastavit páky tak, abyste si mohli dojít pro olejničku, nacházející se v místnosti hned vedle (viz obrázek):
Páky jsou na obrázku (i ve hře) označeny písmeny A - F, správné řešení je na obrázku, ale pokud to někdo nebude schopen rozluštit, tady je to ještě jednou: Dejte páky A a B dolů, jděte do místnosti 2 a dejte dolů páku D, pak jděte přes místnost 3 do místnosti 1 a dejte obě páky A a B opět nahoru. nyní jděte přes místnosti 3 a 4 do místnosti 5 a dejte obě páky E a F dolů. Projděte přes místnost 6 do místnosti 2 a dejte dolů páku C. Vraťte se stejnou cestou do místnosti 5 a posuňte páku E nahoru. Nyní se můžete pře místnosti 6 a 3 vrátit do místnosti 1 a dveře k olejničce budou odemčené. Seberte olejničku a vraťte se nahoru. Z této strany tajné dveře otevřete zatažením za páku napravo od nich.
Projděte severní chodbou směrem na východ a pak na jih k malé verandě u zadního vchodu. Nesestupujte po schodišti dolů pokud neplníte Vampire Slayer. Na verandě respawnuje lopata (spade), tak si ji vezměte a vyjděte z domu ven. Obejděte dům okolo severní strany na západ a tam vyhledejte u pltu hromadu kompostu (je hned u políčka se zelím (cabbage). Použijte rýč (spade) na kompost a získáte malý mírně páchnoucí klíč. Nechte si ho a pokračujte podél plotu dál na jih až k fontáně v jihozápadním rohu zahrady. Dejte search na fontánu a uvidíte pressure gauge, ovšem nebude si ho moct vzít, neboť fontána je obsazena squadrou hladových piraní. Použijte tedy otrávené krmivo pro rybičky na fontánu a počkejte, až pirani vyplavou břichem vzhůru. znovu prohledejta fontánu a tentokrát je pressure gauge vaše.
Zbývá gumová hadice. Vráťte se do domu hlavními dveřmi (pozor, v zahradě použijte jižní cestu). Rubber tube vidíte v malé komůrce za schodištěm ve společnosti agresivního skeletona. připravte si klíč, odemkněte dveře, doběhněte si pro hadici a vyběhněte zase ven. Tím máte vše a můžete vystoupat o dvě patra výš a promluvit si s profesorem Oddensteinem. Rozhovor nepřerušujte a nepokoušejte se ho navazovat, bude-li se vám zdát, že skončil. Jakmile profesor dokončí animaci, zahájí rozhovor znovu a totéž udělá Ernest, až se promění zpátky. Rozhovorem s Ernestem a výplatou odměny úkol definitivně končí.
Romeo and Juliet
Zadavatel: Romeo stojící u fontány uprostřed Varrockého náměstí
Předměty: Rukavice
Zisk: 5 quest pointů
Promluvte s Romeem (nebo vás zastaví a začne se vás ptát, jestli jste neviděli Julii) – odpovězte mu „Perhaps I could help to find her for you?“ a nato „Yes, ok, I’ll let her know“. Dále se můžete zeptat ještě kde bydlí, nebo jestli Vám o Julii může něco říct, ale je to zbytečné. Vydejte se za Julií do jejího růžového domku, najdete ji v druhém patře v jejím pokoji, kde je s její sestřenkou Philliphou. Promluvte s Julií, která Vám dá dopis pro Romea. To mu samozřejmě předejte.
Romeo je naprosto tupý, ale po chvíli se s ním domluvíte, že se vydáte za otcem Lawrencem (Father Lawrence), kterého najdete v kostele severovýchodně od náměstí. Můžete se na něco zeptat Romea, což je zbytečné, jinak dejte „Ok, thanks!“. Jděte za otcem Lawrencem a promluvte s ním. Napadne ho, jak všechny obelstít, aby Romeo a Julie mohli být spolu a tento nápad vám řekne. Vraťte se za Romeem. Promluvte s ním a řekněte „He wants me to go to the Apothecary“.
Domluvte s Romeem a vydejte se za lékárníkem (=apothecary). Ten vám řekne, že k výrobě jedu potřebuje Cadavaberries. Tyto bobulky naleznete pod Varrockem u ovocných stromů. Nejdřív si ale skočte do obchodu s oblečením pro rukavice (stojí 6 gp), abyste Cadavaberries mohli vzít. Dejte se k Bráně a odtam na východ ke stromům. Seberte jedny růžové bobulky (červené jsou třešně) a ty dejte lékárníkovi. Vyrobí Vám jed, který ukažte Romeovi a ten Vás celý vyjevený pošle za Julií. Té vysvětlíte Váš plán a pak jí předejte jed. Julie „zemře“ – takže se vraťte za Romeem, řekněte mu, že Julie už je dole v kryptě. Romeo Vás požádá, abyste šli s ním, protože se bojí; v kryptě se dozvíte pár věcí a nakonec to, že Romeo je ještě hloupější, než vypadá – a tak končí náš lovestory.
Goblin Diplomacy
úkol je určen pro všechny hráče a je to snadný úkol pro začátečníky
Požadavky: Žádné
Odměna: * 5 questpoints * 1 gold bar (zlatá cihla) * 200 xp do dovednosti Crafting
Návod
Vybavení: 3 goblin armour (gobliní brnění), orange and blue dye (oranžové a modré barvivo)
Gobliní brnění získáte zabíjením goblinů a hobgoblinů, občas se dá koupit i v obchodě v Lumbridge, kam ho prodávají hráči, kteří si na tamních goblinech trénují combat. V obchodě přijde zhruba na 40-60gp, cena při nákupu přímo od hráče může být zhruba 100gp za kus (ono zase tak často nepadá). Barviva vyrábí na požádání čarodejnice Aggie ve vesničce Draynor. Její domeček je severozápadně od banky, je to ten s velkým kotlem uvnitř. Aggie vyrábí jen tři základní barviva - červené (red), žluté (yellow) a modré (blue). Na jejich výrobu vyžaduje Aggie 5gp a potřebný materiál. Na výrobu červeného barviva jsou to 3 dávky červených bobulí (redberries), které rostou z vnější strany hradeb Varrocku poblíž jihovýchodního rohu. Na žluté barvivo potřebujete dvě cibule (onion), ty se dají nasbírat různě na polích, například na Fredově zahrádce v Lumbridge. Nejsložitější situace je s modrým barvivem. To se vyrábí ze speciálních lístečků (woad leaves), které pěstuje a prodává Wyson the Gardener - hlavní zahradník ve Faladoru. Jenže vám je neprodá, dokud se nezeptáte Aggie, co potřebuje na výrobu modrého barviva a kde se to dá sehnat. Wysona najdete v domečku na východní straně centrálního parku ve Faladoru. Na jednu dávku barviva potřebujete dva lístečky a ty dostanete, když mu zaplatíte 20gp. Oranžové barvivo získáte smícháním červeného a žlutého barviva dohromady. Stejně se dá vyrobit i zelené (modré+žluté) a purpurové (modré+červené) barvivo. Ty sice na tento úkol nepotřebujete, ale můžete si jimi obarvit svůj plášť (cape) na zajímavější barvu. Pro tento quest použijte oranžové barvivo na jedno gobliní brnění, na druhé použijte modré barvivo a třetí brnění nechte jak je. Tím jste připraveni a můžete vyrazit.
Úkol začína v hostinci v Port Sarimu (je to nejvýchodnější budova), když při rozmluvě s barmanem (Bartender) vyberete volbu "Not very busy in here today is it?". Dozvíte se, že je nějaký problém s gobliny v jejich vesnici severně od Faladoru. Údajně se hádají o barvu brnění a každou chvíli může vypuknout válka. Uklidněte barmana, že se na to podíváte, a vyrazte z Port Sarimu na sever do Faladoru. Ve Faladoru si vyzvedněte z banky ta tři brnění a vyjděte ven severní branou. Na rozcestí se dejte doleva a sledujte cestu až k Dorikově kovárně. Od kovárny pokračujte na sever a sledujte svah kopce po vaší pravé ruce. Za chvilku přijdete k bráně do gobliní vesnice, kde se promenují spousty goblinů v zelených a červených uniformách. Jděte skrz vesnici až k většímu domku na severní straně a tam vyhledejte jednoho z gobliních generálů (Bentnoze a Wartface). Promluvte si s nimi (mluví s vámi vždy oba zároveň, takže je jedno kterého oslovíte) a zeptejte se, zda jim můžete pomoct vybrat nejlepší barvu brnění pro blížící se výročí ("Do you want me to pick an armour color for you?"). Generálové souhlasí a jako první chtějí vidět oranžové brnění. Promluvte si s nimi znovu a předložte jim oranžové brnění. Nebude se jim líbit a budou chtít něco tmavšího, například tmavě modré brnění. Dobře, znovu si s nimi promluvte a dejte jim brnění nabarvené na modro. Opět to není úplně ono, co takhle zkusit tmavě hnědé? Dobře, to je to, které nosili goblini před tím, ale za pokus nic nedáte, že. Takže si s nimi promluvte ještě jednou a ukažte jim krásné originál hnědé původní gobliní brnění. Generálové budou tentokrát s barvou spokojeni a za pomoc vám zaplatí jednou zlatou cihličkou. Tím je válka zelených proti červeným zažehnána a můžete jít domů ověnčeni slávou vyjádřenou krásnými 5 questpointy.
Imp Catcher
úkol je určen pro všechny hráče a je to snadný úkol pro začátečníky
Požadavky: Žádné
Odměna: * 1 questpoint * 875 xp do dovednosti Magic * Amulet of Accuracy (+4 ke všem pěti attack bonusům)
Návod
Vybavení: black bead, red bead, white bead a yellow bead
Tento úkol je snadný, ale schánění beads může potrápit. Asi nejlepší je jít k západní bance ve Faladoru a tam kousek od banky respawnuje jeden imp, který se pak pohybuje v otevřeném prostoru jižně od banky. Část tohoto prostoru, včetně respawning pointu, je ovšem multicombat zóna, což dává velkou výhodu silným mágům a rangerům. Respawning point je navíc "na doslech" od banky, takže si čekání na respawn můžete krátit pokusy o koupi nebo výměnu chybějících beads. Cena se pohybuje mezi 100-500gp ea.
Úkol začíná (i končí) rozhovorem s mágem Mizgogem ve druhém patře Wizards Tower, která se nachází jižně od Draynoru. Požádejte mága o práci ("Give me a quest!" a "Give me a quest please.") a wizard vás požádá o pomoc při vyhledání čtyř magických korálků různých barev, které mu ukradli zlomyslní impové. Máte-li všechny 4 beads, promluvte si s Mizgogem ještě jednou, on vám dá za odměnu amulet of accuracy a tím je úkol dokončen.
Rune Mysteries
Start: Duke Horacio v Lumbridge Castle ve druhé patře
Od Horacia dostanete talisman a máte zjistit k čemu je tento artefakt užitečný. Vydejte se do Wizard Tower, který se nachází na jihu od Draynor Village, ve spodním patře věže si promluvte se Seridorem, od kterého dostanete balíček. Odneste balíček k Aubury, kterého najdete ve východní části Varroku v obchodě s runami. Ten vám pro změnu dá lísteček a máte jit zpátky k Seridorovi a tímto je quest hotov.
Odměna je opravdu sladká, máte tak možnost dostat se do Rune Essence dolu, kde budete moct těžit esenci na výrobu run. Teleport do dolu vám umožní Seridor nebo Aubury. Osobně doporučuji Aubury, je to blízko banky.
Knight`s Sword
tento úkol je určen pro všechny hráče a je to úkol spíše pro ty zkušenější
Požadavky: lvl 10 Mining
Odměna: * 1 questpoint * 12 750xp do dovednosti smithing
Poznámka: Knight sword je jako meč poměrně k ničemu - je to prostě železný meč - ale celkem hezky vypadá a někteří hráči si ho chtějí nechat i po dokončení úkolu. Kopie meče se dá ale získat jen v době mezi předáním obrázku Thurgovi a předáním meče pážeti. Před tím ani potom už meč získat nelze. Kopii(e) pro sebe získáte tak, že si natěžíte víc kusů blurite, vezmete si ssebou dvakrát tolik železných cihliček a necháte Thurga vyrobit víc mečů. Musíte ale před požadavkem na výrobu dalšího meče vždy všechny před tím vyrobené meče zahodit na zem a po tom, co od Thurga dostanete novou kopii, si je zase zvednout. Protože je meč untradeable, vydrží na zemi skoro 90 sekund netknutý než zmizí.
Návod
Vybavení: redberry pie (rybízový koláč), 2 iron bar (železné cihličky), pickaxe (krumpáč)
Úkol začíná rozhovorem s pážetem (Squire) sira Vyvina na nádvoří hradu bílých rytířů ve Faladoru. Squire se prochází ve východní části nádvoří. Oslovte ho a v rozhovoru postupně vyberte možnosti: "And how is life as a squire?", "I can make a new sword if you like...", "So would these dwarves make another one?" a "Ok, I'll give it a go". Dozvíte se, že milé páže někam založilo rodový meč svého pána a pokud se mu ho nepodaří najít nebo nahradit dokonalou kopií do nadcházející slavnosti, bude mít páže skutečně velké potíže. Najít se mu ho nedaří a nahrazení kopií taky nevypadá moc pravděpodobně. Bohužel byl tento meč vyroben na zakázku před dávnými časy trpasličím klanem Imcando, o kterém už roky nikdo nic neslyšel, a nikdo jiný nezná potřebnou technologii. Možná knihovník Reldo ve Varrocku by mohl vědět něco o trpasličím klanu Imcando, ale squire se nemůže jen tak vzdálit ze služby, aby jeho prohřešek hned "nepraskl". Možná byste mu vy mohli pomoci a zastavit se ve Varrocku v královské knihovně?
Královskou knihovnu najdete v přízemí královského zámku, v severním křídle a když se knihovníka Relda zeptáte na trpaslíky Imcando ("What do you know about the Imcando dwarves?"), tak se dozvíte dvě podstatné informace. Trpasličí klan Imcando byl téměř vyhuben barbary a poslední jeho členové přežívají na nejjižnějším výběžku království Asgarnia. Bohužel se uzavřeli do sebe a odmítají komunikovat s kýmkoliv mimo klan. Existuje ovšem jedna věc, která by mohla při navázání komunikace pomoci - trpaslíci z klanu Imcando jsou známí neukojitelnou touhou po rybízovém koláči. Ten si můžete buď koupit od jiného hráče nebo udělat sami, je na to třeba jen lvl 10 cooking (ale pokud máte cooking pod 30, opatřete si raději více ingrediencí, hrozí nebezpečí spálení). Koláč se vyrobí tak, že smícháte hrnec mouky se džbánem vody na "Pastry dough", tohle těsto nacpete do koláčové formy (pie dish, respawnuje například ve Varrocku v hradní kuchyni na stole, jen pár kroků na východ od knihovny). Do syrového koláče přidáte redberries (dá se sebrat na jih od jihovýchodního rohu hradeb ve Varrocku, případně koupit v Port Sarimu v obchodě s potravinami, kde lze s trochou trpělivosti zakoupit i mouku). Syrový koláč upečte v troubě (range, stove), otevřený oheň nestačí.
Jakmile budete mít koláč, vydejte se k trpaslíkovi Thurgovi (viz pozice na mapě). Nejprve mu "vnuťte" koláč ("Would you like some redberry pie?"), jinak se s vámi moc bavit nebude. Po bleskovém naplnění panděra bude Thurgo mnohem přístupnější, ale moc vám nepomůže. Každý rytíř má meč jinak zdobený. Aby mohl vyrobit kopii, potřebuje vědět, jak ten meč vypadal, hodil by se nějaký obrázek...
No snad by něco mohl vědět squire. Vraťte se tedy do Faladoru a promluvte si s ním. Ano, sir Vyvin má vhodný obrázek v kredenci ve svém pokoji, možná se vám podaří si ho nenápadně "vypůjčit", ale ať vás, proboha sir Vyvin při tom nechytí!. Obrázek získáte snadno, cesta do pokoje sira Vyvina už ale tak snadná není. Jděte od pážete skrz dvoje dveře do východní věže hradu a vylezte po žebříku o jedno patro výš. Tam skrz další dvoje dveře vyjděte do místnosti s velkým schodištěm a výstupte po něm do druhého patra. Tam najdete na jihu pokoj sira Vyvina. Vstupte dovnitř, pokud je sir Vyvin uvnitř, nechte otevřené dveře. Jakmile vyjde z místnosti ven, zavřete dveře, aby nemohl zpátky, a otevřete kredenc na zdi. Rychle ji prohledejte a obrázek sira Vyvina ve slavnostním brnění je váš.
Než se s obrázkem vydáte k Thurgovi, zastavte se v bance a vyzveděte si vybavení, které budete potřebovat, až si Thurgo obrázek prohlédne. Nezbytně potřebuje 2 iron bary a jeden krumpáč (jakýkoliv). K tomu se bude hodit i dobré brnění, jídlo a platící hráči si mohou vzít i něco na obnovení energie k běhu a případně 1 defence potion.
Dejte Thurgovi obrázek a dozvíte se (jaké překvapení!), že k výrobě meče musíte trpaslíkovi dodat 2 železné cihličky a jednu hroudu speciální modré rudy - blurite - na ozdobení jílce. Máte ohromnou kliku, blurite se nachází v dole kousek od Thurgova dolu. Je tu samozřejmě drobný háček. Nachází se až na samém konci toho dolu, v jeskyni plné poměrně silných ice warriorů a ice giantů. Ale žádný strach, ůkol lze "snadno" splnit i s combat lvl 3. Postavte se tedy k žebříku do dolu a otevřete si panel "Player controls". Tam si nastavte "Auto retaliate" na OFF, "Move speed" na RUN a počkejte si, až budete mít Energy na 100%. Pak si otevřete batoh (abyste mohli rychle k jídlu) a jděte na to. Na mapce pod tímto odstavcem můžete vidět doporučenou dráhu. Obzvláště si všimněte místa, označeného jako "Safe point" (bezpečný bod). Tam ice warioři nechodí a z hobgoblinů jen ten krajní a i ten jen pokud ho tam někdo "dovede" za sebou. Když kolem něj proběhnete, ztratí o vás zájem dřív, než se do toho bodu dostanete. V tomto bodě si doplňte zdraví a energii k běhu (neplatící hráči prostě musí počkat, až se enrgie postupně doplní časem).
Nasleduje jeskyně plná agresivních ice warriorů lvl 57, kteří pro pořádnou ránu nejdou daleko. Takže pokud se s nimi nechcete utkat v boji, nesmíte nikde zaváhat. Na mapce je opět vyznačena doporučená dráha, vedoucí k nejseverovýchodnějšímu blurite rocku. Ten má oproti ostatním třem jednu podstatnou výhodu. Je od něj šikmo na severozápad umístěn krápník (na mapě vyznačen zelenou tečkou). Za tímto krápníkem, pokud běh provedete dobře, se lze bezpečně schovat před ice warriory a těžit blurite z přilehlého rocku. Navíc je dál na sever několik dalších krápníků, které lze použít jako nouzový kryt v případě, že se vám nebo někomu jinému podaří přece jenom přivést ice warriora k tomu kamenu ze severní strany. Natěžte si potřebný počet blurite (k dokončení úkolu stačí právě jeden, ale přečtěte si poznámku nahoře). Než opustíte úkryt za krápníkem, zkontrolujte si energii k běhu a zda je běh zapnutý. Nepozornost v tomto směru zde může mít pro slabší hráče trapné následky.
Vyběhněte stejnou cestou ven z dolu a běžte k Thurgovi, ten si od vás vezme blurite a 2 iron bary a dá vám za ně meč. S mečem se vraťte do Faladoru a předejte meč pážeti. Tím je úkol u konce a vy se můžete těšit z pořádné injekce do váší kovářské dovednosti.
Shield of Arrav
Předměty: 100 gp, kromě peněz bude nutné mít kamaráda, nejlépe někoho, komu můžete důvěřovat.
Po přečtení knihy je nutné se rozhodnout, ke kterému klanu se přidat. S partnerem se dohoněte, kdo ke komu půjde.
>>>>>>Phoenix gang
Pro vstup do Phoenix si promluvte s Reldo, zeptejte se ho na gang Phoenix, ale neví o tomto gangu nic. Běžte na varrocké náměstí a promluvte si s obchodníkem kožešin Baraek, za 20 gp vám řekne, kde se nachází gang. Sídlo tohoto gangu je ve VTAM corporation (viz. mapa), ve sklepě pak najdete Stravena, promluvte si s nim a dostanete úkol, zabít Johnny the Beard v Blue Moon Inn. Vydejte se do blízké hospody a zabte Johnnyho. Vraťte se zpět ke Stravenovi informovat o danou událost, dostanete za odměnu klíč a můžete vejít do sídla Phoenixu. Truhla s half shield najdete v jedné z místnosti. Klíč si schovejte a předejte svému partnerovi.
>>>>>>>Black Arm gang
Promluvte si s Trampem a řekne vám o Black Arm sídlo. Běžte dle obrázku ke Katrině, promluvte si s ni a je nutné si získat důvěru. Máte zabít Phoenix master of arms. Zajděte za svým partnerem pro klíč, kousek od VTAM corp na východě je zamčený barák, otevřete klíčem a běžte do horního patra. Tam najdete chlápka, kterého zabte, seberte kuše a dejte je Katrině. Nyní můžete jít v sídlo Black Arm do horních pater, kde najdete poličku s druhým Half Shield.
Finále
Se svým kámošem se setkejte a je nutné, abyste tomu druhému (popřípadě naopak) dali half shield. Ten který má obě kousky spoji dohromady a spolu běžte za kurátorem (viz. mapa), od něho dostanete 2 certifikáty. 1 si nechte a druhý dejte kamošovi. Pak stači dojít za králem ve varrockém hradě a budete odměnění.
Pirate's Treasure
jedná se o poměrně lehký úkol pro všechny hráče
Požadavky: žádné
Odměna: 2 questpoints 450 gp gold ring emerald
Návod
Vybavení: 60gp, white apron (lze koupit ve Varrocku v obchodě s oděvy za 2gp)
Úkol začíná v Port Sarimu na molu jižně od hostince rozmluvou se starým pirátem Redbeard Frankem. Zeptejte se ho na poklad ("I'm in search of treasure.") a nakonec s ním uzavřete dohodu, že vám prozradí něco o pokladu, když mu přinesete pravý Karamja Rum.
Jděte tedy po molu na západ a pak do středu dlouhého západního mola, kde potkáte tři námořníky, kteří vás za poplatek 30gp převezou na ostrov Karamja. Tam najdete kousek od mola malou chaloupku, ve které bydlí majitel banánové plantáže Luthas. Zeptejte se ho nejprve na celníky ("That customs officer is annoying isn't she?") a pak se od něj nechte zaměstnat ("Could you offer me employement on your plantation?"). Pak jděte do baru šikmo naproti pře ulici a kupte jeden rum za 30gp. Na platáži nasbírejte 10 banánů a po jednom je použijte na bedny u Luthasova domečku. Nakonec na bednu použijte i tu lahev rumu (tím ji schováte mezi ty banány). Zajděte si promluvit s Luthasem, za naplnění bedny od něj dostanete 30gp (možno několikrát opakovat). Chvilku počkejte až se objeví další možnosti rozhovoru a optejte se ho, kam tu bednu posílá ("So where are these bananas going to be delivered to?"). Dozvíte se, že do Wydinova obchodu s potravinami v Port Sarimu. Takže se seberte, nechte se prohledat od celníků a zaplaťte dalších 30gp za zpáteční cestu z Karamji do Port Sarimu.
Tam jděte na jižní konec mola, nasaďte si white apron a v obchodě s potravinami zkuste otevřít dveře do skladu. Zeptejte se vlastníka obchodu na možnost zaměstnání ("Well can I get a job here?") a obchodník vás pustí dovnitř. Prohledejte bednu uprostřed skladu a najdete rum, banán si neberte. Z obchodu jděte k rudovousovi Frankovi a pokecejte s ním. Za flašku rumu od něj dostanete klíček od truhly piráta Hektora, která se nachází v hostinci ve Varrocku. Poděkujte Frankovi ("Ok thanks, I'll go and get it.") a jděte do Varrocku otevřít tu truhlu.
V truhle není poklad, ale jen kus papíru - Pirates message. Přečtěte si ho a dozvíte se, kde je poklad zakopán. Odcestujte tedy do Faladoru, v domku vedle kovářských pecí si vezměte rýč (spade) a jděte do středu parku k Saradominově soše. Od sochy jděte na západ a postavte se na místo, kde roste první modrá kytka (když se podíváte na minimapu a natočíte si kompas diagonálně, měli byste být uprostřed velkého X). Začněte kopat (použijte volbu DIG u rýče). Pokud bude poblíž nějaký zahradník, tak na vás zaútočí. Pokud ho zabijete nebo pokud je někde daleko, podaří se vám vykopat poklad a tím je úkol u konce.
Witch's Potion
Start: vesnice Rimmington (jih od Faladoru) u čarodějnice Hetty
Máte čarodějnici sehnat 4 předměty, kterou čarodějnice potřebuje pro svůj lektvar.
Burnt meat - zabte třeba krávu a upečte maso, musí se vám podařit získat spálené maso.
Eye of newt - lze koupit v přístavu Port Sarim, které leží na východ od Rimmington. Tuto věc najdete v obchodě s runami (na mapě označen jako Oheň) a stojí 3 gp.
Onion - na severu od Rimmington najdete pole, kde se nacházejí cibulky.
Rat´s Tail - v Rimmingtonu je v prvním patře hromada krys, stačí jednu zabít a vypadne z nic ocas.
Odneste je Hetty a dostanete odměnu.
Prince Ali Rescue
úkol je určen pro všechny hráče a je to snadný ale dlouhý úkol pro pokročilejší začátečníky
Požadavky: Žádné
Odměna: * 3 questpoints * 700 gp * volný průchod branou mezi Lumbridge a Al-Kharidem (Toll Gate)
Návod
Vybavení: soft clay (měkký hrnčířský jíl), bronze bar (bronzový ingot), 3 balls of wool (klubíčka vlny), yellow dye (žluté barvivo), flour (hrnec mouky), ash (popel), jug of water (džbán s vodou), redberries (červené bobule), pink skirt (růžová sukně), 3 beers (pivo) a rope (lano). Hodí se i nějaké peníze na průchod branou (Toll Gate) a případně na nákup vybavení.
Prakticky všechny věci je možné si obstarat během úkolu, ovšem pokud si některé opatříte předem (například při plnění jiných úkolů), můžete ušetřit dost času. Především se jedná o beer, clay, skirt a redberries, případně bronze bar (nebo alespoň tin a copper ore na jeho výrobu), ostatní věci se dají opatřit přímo v Draynoru nebo Al-Kharidu nebo cestou mezi nimi.
Úkol začíná rozhovorem s kancléřem Hassanem v paláci v Al-Kharidu (je ve východním rohu jižního křídla paláce) když zvolíte možnost "Can I help you? You must need some help here in the desert". Hassan vás pošle za vrchním špiónem Osmanem, který se pohybuje venku před palácem (občas ho najdete uvnitř západního křídla a někdy se dostane až ke kovářské výhni). Najděte tedy Osmana a požádejte ho o instrukce. Řekne vám, že princ Ali byl unesen bandou lady Keli a že potřebuje, abyste pro něj udělal dvě věci. Zeptejte se ho na nejprve na první a pak na druhou. Nejprve je potřeba sehnat lano (rope) na svázání lady Keli a nějaké věci na namaskování prince, aby z dálky vypadal jako ona a mohl proklouznout mezi strážemi. Potřebujete sukni správné barvy (skirt) , blond paruku (wig) a líčidlo (skin paste). Druhou věcí je sehnat klíč k cele, kde drží prince Aliho. Nebo alespoň otisk klíče, který nosí lady Keli na krku. Když přinesete Osmanovi otisk v hrnčířské hlíně a nějaký bronz, nechá vyrobit kopii. Na závěr vám připomene, ať se nezapomenete setkat s jeho dcerou, superšpiónkou Leelou, která pro vás bude mít určitě další informace a poskytne vám nezbytnou pomoc. Leelu najdete někde poblíž vězení, kde drží prince Aliho a které se nachází kousek východně od vesnice Draynor.
Nemáte-li dosud růžovou sukni (pink skirt) nebo červené bobule (redberries), vydejte se z Al-Kharidu na sever podél plotu a pak dál na sever skrz les až narazíte na důl. Ten obejděte ze západní strany a na dohled od jižních zdí Varrocku narazíte na palouček, kde si můžete nasbírat červené bobule (redberries). Až si nasbíráte dost bobulí (na tento úkol stačí jedny), jděte do města a vyhledejte obchod s oblečením (jihozápadní roh náměstí). Tady si za 2gp kupte fialovou sukni (pink skirt). Ve Varrocku si rovněž můžete obstarat džbán (jug) a naplnit si ho vodou z některé fontány nebo vodovodu (sink). Nemáte-li mouku a chcete-li si ji sami namlít, obstarejte si tu taky hrnec. Všechno to uložte do banky, a jděte si obstarat jíl (clay) a případně i měděnou a cínovou rudu (copper and tin ore) pokud nemáte dosud bronze bar. Na to potřebujete krumpáč a důl, jíl potřebujete měkký, takže si vezměte také džbán vodou. Jíl se může těžit v trpasličím dole nebo v dole, který leží mezi přístavem Port Sarim a vesničkou Rimmington. V obou těchto dolech je rovněž možné si natěžit cínovou a měděnou rudu pro výrobu bronzu. Jakmile máte jíl, použijte na něj džbán s vodou. Tím dostanete měkký jíl (soft clay) a můžete se vydat do Draynoru splnit první část úkolu. Vezměte si ještě brnění a nějaké jídlo, případně zbraň, a jděte k vězení. Když dojdete k nějakému strážci (lvl 26) na dosah, budete napadeni. To je nepříjemné, protože tu potřebujete absolvovat dlouhé rozhovory a i když stráž zabijete (nebo někdo jiný), respawnuje velmi rychle a bude vás při rozhovoru rušit. Na to existuje trik. Proběhněte skrz stráže směrem ze severo-západu ke dveřím, a jakmile budete uvnitř, zahněte na západ. tím by se vám mělo podařit udržet stráže, které vás sledují, venku za zdí. Pokud budete mít smůlu a nějaký strážný za vámi přijde až dovnitř, buď ho zabijte nebo, když na to nemáte, oběhněte stůl tak, aby pomalejší strážný zůstal na druhé straně a pak přeskočte na jiný server.
Pokud jste bezpečně uvnitř a žádné stráže vás nesledují, můžete zahájit rozhovor s Lady Keli. Během rozhovoru postupně vyberte možnosti: "Heard of You? You are famous in RuneScape!", potom "What is your latest plan then?", pak "Can you be sure they will not try to get him out?", dále "Could I see the key please?" a nakonec "Could I touch the key for a moment please?". Tím získáte otisk klíče a můžete se vrátit k Osmanovi do Al-Kharidu. Cestou si můžete namlít mouku ve mlýně, nemáte-li žluté barvivo, nasbírejte si nějakou cibuli (alespoň dvě) na Fredově zahrádce a případně si tu můžete ostříhat pár ovcí a vyrobit si potřebný počet vlněných klubíček (potřebujete 3 na paruku a případně ještě 4 na lano, ale to můžete i koupit za 15gp). V Lumbridge nebo v Al-Kharidu si můžete nabrat do džbánu další vodu a také si můžete ve výhni slít z natěženého cínu a mědi bronzový ingot (bronze bar). V Al-Kharidu si vezměte otisk klíče a bronzovou cihličku a promluvte si s Osmanem. Ten vám obě věci sebere a řekne vám, že klíč dostanete od Leely.
Vraťte se do Draynoru, vezměte si vlnu a případně peníze a zajděte za provazníkem Nedem, vyměňte tři klubíčka vlny za paruku ("Ned, could you make other things from wool?", "How about some sort of wig?" a "I have that now. Please, make me wig.") a, pokud je ještě nemáte, kupte si od něj také pořádné lano (za 15gp), případně ho vyměňte za 4 další klubíčka.
Pak si vezměte popel (ash - zbyde po ohni nebo po zabití démona či impa), hrnec mouky, džbán vody, jedny červené bobule (redberries) a případně (pokud ještě nemáte žluté barvivo) dvě cibule (onion) a 5gp. Zajděte s tím do domečku, kde bydlí čarodejnice Aggie. Nejprve ji požádejde o výrobu mejkapu ("Could you think of a way to make skin paste?") a potom o výrobu žlutého barvidla (yellow dye - "Can you make dyes for me please?"). Žluté barvivo použijte na paruku a obarvěte ji tak na blond.
Teď si vezměte z banky zbytek věcí - lano (rope), sukni (pink skirt), paruku (blonde wig), mejkap (skin paste), ty tři piva (nejbližší hospoda je v Port Sarimu pár kroků na západ od Draynoru, vlastně je to první budova za zdí) a nějaké jídlo a vyrazte konečně za Leelou. Vezměte si od ní klíč a dostanete dodatečný úkol: musíte se nějak vypořádat se strážným, který hlídá dveře. Tento strážný (Joe the Guard) se ochomýtá kolem dveří a to zvenku i zevnitř. Protože potřebujete nerušený rozhovor, vyčíhejte si ho vevnitř. Zeptejte se ho nejprve na život strážného ("Tell me about the life of a guard"), pak na jeho dětství ("What did you want to be when you werr a boy?") a když trošku vypění, tak ho uklidněte ("Chill out, I won`t cause you trouble") a nakonec se ho zeptejte co si tedy kupuje za svůj vysoký žold ("So what do you buy with these grat wages?"). Dozvíte se, že nepohrdne vychlazeným pivem. Takže si s ním promluvte ještě jednou a rovnou mu jedno pivko nabídněte ("I have some beer here, fancy one?"), on se u prvního nezastaví, ani u druhého, no prostě vychlastá je všechny tři a bude od něj pokoj.
Když je Joe mimo, je cesta volná, takže použijte lano (rope) na Lady Keli a potom klíč na dveře od cely. Tam si pokecejte s princem a nechte ho utéct v přestrojení (od tohoto okamžiku můžete procházet branou do Al-Kharidu bez poplatku). Pak utečte i vy a zastavte se příležitostně u Hassana v Al-Kharidu pro svou odměnu.
( QUESTY by K.Nikiforov )
member Questy: www.scaperune_memquesty.wbs.cz
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
|